FyllingenBergen skal hjelpe ansatte i Tomagruppen med jakten på «godfølelsen»
Vi snakker om den følelsen som oppstår når du vet at det er du selv som har vært den viktigste årsaksfaktoren i det du har utrettet.
FyllingenBergen skal spille på lag med samarbeidspartner Tomagruppen i konsernets helsekampanje.
I forbindelse med kampanje som står på trappene i konsernet skal FyllingenBergen være med å bidra med sin kompetanse på treningsplanlegging. Kampanjen har som mål og motivere og inspirere de ansatte i Tomagruppen til økt aktivitet som igjen fører til bedre helse for hver enkelt og på sikt redusere sykefraværet i bedriften. Tomagruppen har som mål å få med 400 ansatte og hittil har 360 meldt seg på, som allerede er en økning på ca. 36% fra i fjor.
To kandidater blant de ansatte er trukket ut som frivillige representanter og A-lagstrener Vidar Gjesdal og styrketrener/fysioterapeut Stian Engum bidrar med et forsvarlig treningsopplegg tilpasset kandidatene. Prosjektets varighet er 8 uker og omfatter i tillegg kostholdsveiledning med hjemmebesøk av kokker fra konsernets kantinedrift.
Kandidatene er May og Ronny som allerede har hatt sin første økt i Framohallen med generell veiledning på styrkeøvelser og treningsvett presentert av Stian Engum.
Barrieren er nå brutt for begge kandidater som ser frem til å kjenne på godfølelsen etter hver gjennomførte treningstime og samtidig håper å kunne inspirere sine kollegaer.
FyllingenBergen skal følge May og Ronny underveid i kampanjen som starter i uke 18.
Vi ønsker May og Ronny og resten av deltakerne i kampanjen masse lykke til 🙂